BizForum.pl
Zarejestruj się Zaloguj się
Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
własna działalność
Autor Wiadomość
kali2

Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 193
Wysłany: |7 Sty 2008|, o 23:16   własna działalność

Jestem kierowcą (bez własnego samochodu) i muszę założyć działalność usługową - kierowanie samochodem (ciężarowym po całej Europie). Nie wiem do jakiej grupy PKD to zaliczyć? i jaką formę opodatkowania wybrać? Czy muszę być VAT-owcem?Proszę o jak najszybszą odpowiedź zależy mi na czasie bo muszę to zrobić jak najszybciej.

Aha i jeszcze jedno czy muszę mieć prawo do lokalu lub umowę wynajmu czy wystarczy stałe zameldowanie (mieszkam w bloku)?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Księgowa

Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 188
Wysłany: |7 Sty 2008|, o 23:20   

Rozumiem, że skoro nie ma Pan własnego samochodu będzie Pan świadczył usługi na rzecz jednego podmiotu.
Wówczas należałoby zarejestrować działalność w poniższej grupie:

74.5, 74.50 Rekrutacja i udostępnianie pracowników
74.50.A - Działalność związana z rekrutacją i udostępnianiem pracowników
74.50.B - Działalność jednoosobowych podmiotów gospodarczych prowadzących działalność gospodarczą wyłącznie na rzecz jednego podmiotu.

Usługi świadczone przez jednoosobowe podmioty gospodarcze prowadzące działalność gosp. wyłącznie na rzecz jednego podmiotu - są wyłączone z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych (zgodnie z załącznikiem nr 2 do „ustawy o zryczałtowanym pod. dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne”).

Pozostaje zatem opodatkowanie wg zasad ogólnych.

Usługi i transport nie korzystają z ulg zwolnienia z podatku Vat. Może Pan jednak (wg art. 113 ust. o pod. Vat) skorzystać ze zwolnienia z obowiązku płacenia pod Vat do momentu przekroczenia proporcjonalnie do okresu prowadzonej sprzedaży kwoty 10 000 euro.

Myślę, że może Pan wskazać mieszkanie jako siedzibę prowadzenia działalności.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich: