BizForum.pl
Zarejestruj się Zaloguj się
Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowanie wizerunku firmy
Autor Wiadomość
twardes 

Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 629
Piwa: 12/9
Wysłany: |1 Gru 2007|, o 14:44   

To oczywiste, teraz usługi i produkty skierowane są na potrzeby klienta, a co za tym idzie ich jakość musi sprostać ich oczekiwaniom.

Tutaj raczej zastanawialiśmy sie nad rolą i znaczeniu promocji w internecie (ogólnie całego e-marketingu) na całym rynku reklamy. Już i tak zostało powiedziane. Obecnie firma musi mieć chodziarz wizytówkę w Internecie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
piotrekk

Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 24
Wysłany: |5 Gru 2007|, o 15:12   

Calkowicie popieram stwierdzenie o jakości uslug. Jezeli firma wykonuje wszystko solidnie, to jest polecana przez klientów, a to jest przeciez najlepsza forma reklamy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
twardes 

Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 629
Piwa: 12/9
Wysłany: |5 Gru 2007|, o 20:20   

otóż to. Ale jak wiadomo, nie jedyna forma reklamy :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
ebiznes 

Wiek: 34
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 28
Wysłany: |6 Gru 2007|, o 20:47   

hehe sposób na babcie w przydrożnmym sklepiu na rogu :P No zawsze coś :) Hmm nie zawsze to skutkuje na wielką skale, też jest to zależne od rodzaju asortymentu firmy, itp.

Ja przynajmiej nie wyobrażam sobie np. prowadzić firmę logistyczną i jako startegie marketingową obrać np. " pozyskiwanie klienta, przy pomocy klienta ".

Jasne, że jakość usług, czy też towaru ma wielkie znaczenie co do nowych klientów, jednak nie na tym się to wszystko konczy :(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
twardes 

Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 629
Piwa: 12/9
Wysłany: |6 Gru 2007|, o 20:57   

Teraz to nawet najlepszy produkt, czy usługa najlepszej jakości praktycznie nic nie pomoże bez marketingu. Teraz sprzedaje się wizerunek, markę, styl życia, a sam produkt już nie jest tak istotny. Czasy sie zmieniły i jeżeli chce się działać na szeroką skalę to faktycznie samo polecanie klientów przez klientów nie wystarczy (to dobre dla stomatologa, lub faktycznie w warzywniaku).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
piotrekk

Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 24
Wysłany: |12 Gru 2007|, o 10:58   

ok, po prostu na razie patrzę w innych kategoriach, chyba wlasnie z punktu widzenia takiego stomatologa. Narazie rozglądam się i szukam ciekawych pomyslów. Generalnie interesują mnie różne formy dzialalności i sposób ich promocji. Nie chodzi tylko o gigantyczne kampanie reklamowe, jak najdroższa tego roku kampania Playa, ale też o marketing wirusowy i szeptany. W Krakowie dziala np sklep ze sprzętem komputerowym, który do tej pory nie byl nigdzie reklamowany, polecali go sobie tylko klienci, prosperowal bardzo dobrze. Niedawno dopiero zauważylem, że rozwijają swoją dzialalność i inwestują pieniądze w reklamę. Do tej pory opierali się tylko na marketingu szeptanym i caly czas sie rozwijali.
Chodzi mi o to, że na różnych etapach prowadzenia biznesu trzeba szukać różnych form reklamy, zaczynając od tych najtańszych, a na kampaniach ogólnopolskich (czego wszystkim życzę) kończąc :-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dajesz Pracę.PL
Dajesz Pracę.PL


Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: |26 Sie 2008|, o 10:13   Polskość w komunikacji marketingowej

Oczywiście zgadzam się, że dla kreowania wizerunku firmy ważne jest dbanie o najwyższą jakość oferowanych przez nią produktów. O atrakcyjności tych produktów dla konsumenta decyduje poza jakością również przede wszystkim cena, co pokazują wszystkie badania dotyczące tego tematu.

Co jednak sądzą Państwo o wpływie na wizerunek firmy oraz produktu, komunikowanie ich polskiego pochodzenia? Pytam jako przedstawiciel fundacji, która zajmuje się właśnie promowaniem polskich produktów i zachęcaniem do ich częstszego wybierania, co określane jest jako konsumencki etnocentryzm.

Zachęcamy do tego także polskie firmy, co w ich przypadku mogłoby się przejawiać np. w preferencyjnym traktowaniu pochodzących z naszego kraju dostawców czy kooperantów. Co Państwo sądzą o tego typu działaniach?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
twardes 

Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 629
Piwa: 12/9
Wysłany: |28 Sie 2008|, o 13:30   

Jest to bardzo słuszne i odpowiedzialne społecznie zachowanie jeżeli chodzi o wpływ organizacji na otoczenie. W Polsce jednak wpływ na wizerunek ma to różny, w zależności od produktu, czy usługi. Nadal wpływ ma stereotypowe myślenie (nie do końca nieuzasadnione), że "zachodnie" produkty są lepsze niż Polskie. I tu się zgadzam w przypadku win, biżuterii oraz większości produktów i usług luksusowych. O ile do polskich produktów spożywczych nie trzeba raczej nikogo przekonywać (oprócz ryb i produktów orientalnych, cytrusów), o tyle z dobrami codziennego użytku jest różnie. W sytuacji gdzie większość produktów jest produkowana w chinach przestaje mieć znaczenie czy producent jest z Polski czy innego kraju.

Swoją drogą, mogę się mylić, ale Unia Europejska w pewnym stopniu ogranicza konsumencki etnocentryzm, chcąc promować produkty made in UE.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Dajesz Pracę.PL
Dajesz Pracę.PL


Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: |2 Wrz 2008|, o 09:34   

Problemem jest właśnie to stereotypowe myślenie dotyczące polskich produktów, co wynika z doświadczeń 50. lat prl-u, gdzie wszystko co polskie było siermiężne, a to co zachodnie automatycznie lepsze. Niestety w dużej mierze takie myślenie funkcjonuje do dziś.

Tymczasem w ostatnich kilkunastu latach bardzo wiele się zmieniło, polskie firmy rozwijają się, oferują coraz lepszej jakości produkty, coraz częściej pojawiają się z nimi na zagranicznych rynkach. Obecnie nie jest też tak, że tylko polskie produkty spożywcze są dobrej jakości.

Oczywiście instynktownie wyczuwamy, że polska żywność jest lepsza, tymczasem jest coraz więcej innych branż, w których możemy pochwalić się polskimi wyrobami. Są to często nawet dobra z najwyższej półki jak luksusowe jachty. Problemem jest to, że nie wszyscy zdają sobie sprawę, że są to polskie firmy, dlatego, że nie zawsze chcą one być tak utożsamiane. Dzieje się tak ponieważ z polskością nadal utożsamiana jest słaba jakość.

I tu jest właśnie pole do działania, aby zmieniać tą mentalność, pokazując, że to co polskie może być faktycznie dobre. Niekoniecznie najlepsze, choć często tak, ale przede wszystkim nie gorsze niż to co pochodzi z Zachodu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
twardes 

Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 629
Piwa: 12/9
Wysłany: |21 Wrz 2008|, o 22:03   

Zgadzam się. Jest to dobra inicjatywa. Dalej jednak uważam, że daleko nam do USA gdzie produkty dzielą się na AMERYKAŃSKIE i FOREIGN. Gdzie posiadanie niemieckiego auta traktowane było jeszcze do niedawna jako nietakt, albo innego nieamerykańskiego produktu jako bezguście.

W Polsce jest jeszcze wiele do zrobienia pod tym względem. I to nie tylko z punktu widzenia konsumenta, ale i producenta i pracowników. Znamy wiele, przykładów gdzie produkty dla rodzimego klienta, są dużo gorszej jakości niż te na eksport. Również polscy pracownicy inaczej pracują dla zagranicznych korporacji (gdzie istnieje realna szansa awansu i podwyżki) niż u rodzimych pracodawców.

Wszystko to, to układ zamknięty i uświadamianie tego ludziom, Polakom jest bardzo słuszne. Żeby mięli świadomość, jak podjęte decyzje wpłyną na ich kraj, gospodarkę w której żyją, a w konsekwencji na swoją przyszłość.

Swoją drogą procesy globalizacyjne, a zwłaszcza kolejne etapy integracji gospodarczej w UE rozmyją te zależności, jednak znów nie do końca i długo jeszcze będziemy musieli na to czekać.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 

 

   

Kontakt i Reklama
 
© BizForum.pl